Disciplines

De leden van de SV Waddinxveen schieten met luchtwapens: 10-meter luchtpistool en luchtgeweer. De leden kunnen hun sport beoefenen op tien banen met moderne kaarttransportsystemen.

Voor de oudere leden heeft de vereniging een eigen competitie georganiseerd: zij kunnen meedoen aan de klasse opgelegd schieten. Op deze manier kunnen zij op ontspannende wijze toch de schietsport blijven beoefenen én aansprekende resultaten behalen. Het opgelegd schieten voor de oudere leden is in het seizoen 2003-2004 ingevoerd. Er wordt goed gebruik van gemaakt.

Eigen wapens

Omdat SV Waddinxveen laagdrempelig wil zijn en ook recreatieschutters onderdak wil bieden, is ze in het bezit van eigen (genummerde) wapens. Door het wapen van een nummer te voorzien, kan iedereen steeds zijn ”eigen” wapen pakken. SV Waddinxveen heeft een aantal Feinwerkbau- en Walther geweren en een Anschütz geweer. Hiervan zijn ook linkshandige exemplaren beschikbaar.

De pistolen van SV Waddinxveen zijn van het merk Walther, type LP300. Ook hier komt de vereniging tegemoet aan linkshandige mensen: op het pistool kan een linkshandige kolf worden gezet. Deze kolf is in het bezit van SV Waddinxveen. De vereniging bezit tevens een Anschütz pistool.

SV Waddinxveen beschikt tevens over handschoenen, steunen en een schietjas in een gangbare maat.

Het schieten met luchtdrukwapens, zowel luchtgeweer als luchtpistool, is een relatief goedkope tak van de schietsport.

Wapensluchtgeweer of luchtpistool
Gewichtluchtgeweer maximaal 5,5 kg